Elixe castelán

Páxina de inicio Inicio

Área restrinxida Área restrinxida

Correo electrónico

RSS

Ver toda a axenda [+]

INFORMACIÓN. Noticias publicadas

Servicio de publicacións. Noticias publicadas


Unha réplica do tímpano orixinal, a única peza que se conserva da antiga igrexa, saudará como antaño aos fieis  que entren na Concatedral viguesa

A partir do próximo martes día 21 de marzo, a igrexa Concatedral de Santa María recuperaría xa o único vestixio material da antiga igrexa: o seu tímpano. Non é o orixinal, senón unha reprodución -realizada pola Escola de Canteiros de Poio e agasallo da Deputación Provincial-, que foi colocada no hall do templo, á dereita sobre a porta de acceso ao baptisterio. No segundo centenario da reedificación do templo, o párroco e gardián do Cristo da Vitoria, don Moisés Alonso Valverde ve que se fai realidade o soño de que polo menos nunha reprodución, lémbrese que existe unha peza artística valiosísima que anuncia ao visitante que entra nun templo dedicado a santa María.

O orixinal, no Museo de Pontevedra

Trátase dunha peza estudada durante anos pola súa peculiaridade e excepcionalidade. Cando a principios do século XIX a explosión do polvorín do castelo de San Sebastian e os festexos da Reconquista provocaron que se rachasen as paredes e forzásese a demolición da antiga igrexa de Santa María, moitas das representacións que nela había fóronse tirando ou empregando para pavimentación de calzadas. Todas menos unha. O tímpano orixinal, que presidía o templo e saudaba aos fieis lle á súa entrada, foi o único que sobreviviu a estes enfrontamentos. Por iso e polo seu gran valor arquitectónico, ocupa actualmente un posto de honra no Museo Provincial de Pontevedra. "Tras a derriba da antiga igrexa, esta peza quedou tirada, un descoñecido comprouna e logo o Museo de Pontevedra adquiriuna", explicaba nunha entrevista o párroco da Concatedral, Don Moisés Alonso, quen engade que "non se trata só dun símbolo desta parroquia senón de todo Vigo e mesmo de Galicia".

A réplica é de granito silvestre e ten unhas dimensións moi similares á orixinal, aínda que o seu peso é lixeiramente inferior á auténtica peza, 1.500 quilos. A Escola de Canteiros reproduciu a mesma representación orixinal: unha composición da Anunciación á esquerda e outra da Epifanía á dereita.

A rareza da súa composición

O Museo de Pontevedra a fixa a final do século XV, coincidindo coa elevación de igrexa a Colexiata, que foi en 1497. Se xa datala foi e é complicado, entender a súa representación tamén resultou perplexo para moitos artistas e intelectuais da época. Un artigo de 1994 do estudioso Xosé Filguera data a peza como unha obra "cuatrocentrista". Destaca a rareza que supón que un artista desenvolvese dúas composicións no mesmo lado do dintel o que lle confire un valor moito maior mesmo. Felicidades e grazas a quen fixeron realidade este agasallo á cidade, á diocese e á cultura.

Este texto foi traducido


Subir a inicio